Monday, February 22, 2010

Snölek / Playing in the snow











Allvarligt talat så börjar jag bli rätt less på snön nu, och till råga på allt har det blivit KALLT igen. Imorse hade vi -22 grader utanför fönstret. Nej, nu längtar vi efter våren. Men under tiden ska man ju underhålla sig på något sätt. Så i helgen gjorde vi en snögrotta i en av de gigantiska snöhögarna som finns häromkring. Kul tyckte Alice. Vincent var lite mer svårtrugad. Förståeligt med tanke på att han knappt kan gå med alla tjocka vinterkläder på sig.

We are seriously longing for spring time now. We have had snow since mid-december, and that's extremely uncommon for this part of Sweden. And on top of that it's really cold too. This morning we had -22 degrees Celcius outside our window (that's about minus 7 degrees Fahrenheit). Anyway, we try as best we can to enjoy the snow now that it's here. So this week end we made a snow cave. Alice loved it, but Vince wasn't so keen. Which is fully understandable considering he can hardly walk in all his winter clothes.

3 comments:

Hemmabloggaren said...

Jag skulle ge vad som helst, VAD SOM HELST, för snödropp och takras.

:D

Lena Kristina said...

Här i Värmland är det lika kallt. det är rätt tid att yoga och andas och jag mår så bra av det. Stärker mig och ökar min närvaro i nuet och mitt välbefinnande. i dag skiner solen från en klar blå himmel. det är helt fantastiskt. Nu skulle det vara gott med en skidtur MEN nu skall vi utöva och lära mera massage!!
KRAM NTILL ER ALLA! MORMOR LENA KLRISTINA

Hemmabloggaren said...

Underbar är den, köp köp.