Friday, January 09, 2009

Gott nytt år.... lite i efterskott!

Vi har haft en mycket trevlig jul och ett trevligt nyår. Så trevligt att vi inte har haft varken tid eller ork att uppdatera bloggen. Jag tänker inte heller ge något nyårslöfte om att göra det oftare, det får bli som det blir helt enkelt ;)

Här kommer i alla fall några bilder på Alice som visar Vincent vad en lucia är. Hon är nu världens gulligaste storasyster som gärna pussar och kramar sin lillebror i tid och otid (både lagom och lite hårdhänt emellanåt, men det är i alla fall sällan slag och sparkar och nyp numera). Häromdagen så skulle hon viska något i örat på honom:

Jag älskar dig. Jag älskar mig själv.

Och så tittade hon på mig och sa:

Jag älskar mig själv så häääär mycket! (Sträcker ut armarna så långt hon kan). Och jag älskar Vincent så här mycket. (Sätter händerna en liten bit ifrån varandra).



Det här är ett lucialjus och en luciakrona.



Det här är en luciakrona.



Och så världens finaste tjej som gungar på annandagen hemma hos farmor och farfar.

Alla bilderna i detta inlägg är tagna av morfar Toomas!

No comments: