Wednesday, September 10, 2008

Alice nya förskola

I slutet av augusti fick Alice äntligen börja på sin nya förskola och det var succé från allra första början! Hon liksom bara smälte in in gruppen och knöt an till pedagogerna på en gång.

Igår sade Alice till Johan att hon ville ta med sig Salami (hennes rosa nalle med vita hjärtan) till dagis och visa för J (en av dagisfröknarna).

Johan : Gillar du J?
Alice: Ja, jag gillar bara J.
Johan: Men gillar du inte N, L och M då?
Alice: Jooo, sa Alice. Jag gillar alla.
Johan: Gillar du ditt nya dagis?
Alice: Ja! Då längtar jag till mitt dagis.

Sånt är som ljuv musik för oroliga föräldraöron. Föräldrar som själva är stressade över dagisbyten och rörig badrumsinredning och kommande syskon och allt. Då känns det skönt att åtminstonde den biten fungerar.



Cyklar till dagis! (På vägen hem brukar mamma eller pappa få bära cykeln sista biten, för då är det lite uppförsbacke).



Pysslar med pärlor och annat skoj.



Dagisdockan som mamma Johanna fick sy under inskolningen. Den används vid sångstunder ("Dansa min docka") och när barnen skall få välja aktiviteter mm.

No comments: